Vaniljpannacotta med vit choklad och hallonsås

Sommaren kom tillbaka och vi njuter verkligen av det fina vädret! Idag hade vi mina föräldrar och Tilde (Leons kusin) på besök. Det blev grillning och en efterrätt som alltid går hem - nämligen vaniljpannacotta! Idag hade jag vit choklad i och det blev faktiskt väldigt gott. Len, krämig och lagom söt - en perfekt pannacotta helt enkelt! Ni måste testa den!
 
 
VANILJPANNACOTTA MED VIT CHOKLAD OCH HALLONSÅS:
(4-6 port)
 
5 dl vispgrädde
1 vaniljstång
1 tsk strösocker (kan uteslutas)
100 gram vit choklad
2,5 gelatinblad
 
100-150 gram hallon
lite florsocker
 
Lägg gelatinbladen i kallt vatten ca 5 min. Häll ner grädden i en kastrull. Snitta och skrapa ur fröna från vaniljstången. Hacka chokladen och lägg i en bunke. Koka upp upp grädde, vaniljstång, frön och socker. Ta kastrullen från plattan. Ta upp vaniljstången. Krama ur gelatinbladen och rör försiktigt ner dom i den varma gräddblandningen. Häll gräddblandningen över den hackade chokladen och rör om tills chokladen smält. Häll sedan upp pannacottan i portionsglas och låt stå kallt i minst 4 timmar. Lägg hallon i en kastrull och värm dom på svag värme. Pudra över florsocker och rör om. Låt svalna något innan du toppar pannacottan med hallonsåsen.
 
 
Så gott! 
 
Mamma

Ja den va verkligen god 👌👌

Nilz

Hej!

Skulle du kunna kontakta mig? Jag har en förfrågan till dig nämligen. För övrigt så har du en fantastisk blogg! :)

Svar: Hej!

Har du någon mailadress så tar jag gärna den. Annars kanske du ser mitt svar här. Vad var det du ville fråga om? 😊

Mvh Madde
ljuvligmat.blogg.se