Kinesisk köttfärsröra i pitabröd

Det går långt mellan inläggen ser jag, men jag hinner inte riktigt med allt som jag så gärna skulle vilja - som att blogga t ex. Men här ska ni få ett smarrigt recept som jag lagade till middag idag. Det här blev verkligen så gott, så detta måste ni bara prova! Snabblagat och med asiatiska smaker, mums. Passar utmärkt till fredagsmyset eller som bjudrätt. Servera med creme fraiche och sweet chilisås. 
 
 
KINESISK KÖTTFÄRSRÖRA I PITABRÖD:
(räcker till 6 pitabröd)
 
1 gul lök
2-3 vitlöksklyftor
300 gram spetsvitkål (vanlig funkar också!) 
400 gram nötfärs
1 köttbuljongtärning
1 msk kinesisk soja
2 msk riven ingefära, färsk
1-2 tsk sesamolja
2-3 dl böngroddar
1 krm chilipulver
salt och peppar 
 
1 dl crème fraiche
sweet chilisås
pitabröd
 
Skala, halvera och skär löken i tunna skivor. Skär vitkålen i strimlor. Pressa vitlöken. Fräs grönsakerna i en stor stekpanna. Lägg grönsakerna åt sidan. Stek färsen. Smula ner köttbuljongtärningen under stekningen.
 
 
Tillsätt grönsakerna, soja, ingefära, sesamolja, chilipulver, salt och peppar. Häll till sist i böngroddarna och rör om ordentligt. Värm pitabröden enligt anvisning på förpackningen. Fyll pitabröden med köttfärsröran och servera med crème fraiche och sweet chilisås.
 
 
 Smaklig spis! 
 
Mamma

Detta måste jag prova, men tar bort en krydda du vet vilken. 😂😂