Fyllda oxrullader i krämig sås

Nu har blogg.se strulat till det ordenligt och tagit bort mitt domän "ljuvligmat.se" utan att förvarna, så jag vet inte hur jag ska nå ut till alla som följer bloggen att det är ljuvligmat.blogg.se som gäller nu. Jag hoppas att ni hittar tillbaka på något sätt. Så jäkla irriterande och arg är bara förnamnet! :/ Här kommer i alla fall receptet på gårdagens middag som blev väldigt god! 
 
 
FYLLDA OXRULLADER I KRÄMIG SÅS:
4 port
 
6-8 skivor lövbiff
1 burk créme bonjour vitlök
2 nävar ruccola
1-1,5 dl soltorkade tomater i olja, strimlade
2 dl créme fraiche, smaksatt - jag använde syltad rödlök och timjan
1 pressad vitlöksklyfta
2 dl vispgrädde
salt och peppar efter smak
 
Börja med att salta och peppra lövbiffarna. Lägg på en klick färskost (snåla inte), lite ruccola och soltorkade tomater. Salta och peppra. Rulla sedan ihop lövbiffarna och sätt en tandpetare igenom dom. Stek rulladerna på hög värme i smör någon minut. Lyft ur rulladerna och häll på créme fraiche, pressad vitlök och grädde i stekpannan. Lägg tillbaka rulladerna i såsen och låt puttra i ca 15-20 minuter. 
 
 
Servera oxrulladerna med den krämiga såsen, pressad potatis och en sallad.
 
 
 
Mamma

Oj så gott 😜

Frida

Gaaash vad gott! :D

Stefan Nilsson

Såg att domänen blivit deaktiverad och kommer avregistreras 2015-12-30. Se till att återaktivera den innan dess om du fortfarande vill använda den - annars kommer den bli satt i karantän och sedan bli fri 2016-01-06 så att vem som helst kan registrera den.