Mozzarellabiffar

Sitter och väntar på att solen ska titta fram så vi kan gå ut en sväng. Men innan dess passar jag på att blogga lite medan lilleman sover. Dessa smarriga biffarna gjorde jag till middag igår och dom blev verkligen så goda! Jag serverade biffarna med råris (första gången jag testade detta, och det var helt okej!) men jag skulle nog rekommendera ugnsrostade rotfrukter till istället, då jag tror att det hade passat bättre!
 
MOZZARELLABIFFAR:
8 st
 
700 gram blandfärs
1-2 dl färsk basilika
1 mozzarella
4-5 soltorkade tomater i olja
1 dl standardmjölk
1 ägg
1-1,5 tsk salt
2 krm svartpeppar
 
Hacka basilika, mozzarella och soltorkade tomater fint. Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om ordentligt så att allting blandar sig. Formen färsen till biffar (jag fick ut 8-10 st). Hetta upp en stekpanna med smör och stek biffarna gyllenbruna och färdiga helt igenom. Servera med råris (eller ugnsrostade rotfrukter) och vitlöksås. 
 
ENKLA VITLÖKSÅSEN:
 
3 dl turkisk yoghurt
1-2 msk flytande honung
1 vitlöksklyfta, pressad
lite salt
 
Blanda ihop alla ingredienser och låt stå kallt en stund. 
 
Så gott!