Middagstips - vecka 48

Jag har funderat ett tag på om jag ska börja göra veckomatsedlar här på bloggen. Många gånger orkar man kanske inte titta bak i arkiven för att hitta något gott att laga till middag (eller kanske har man missat något!). Så för att underlätta för er och för att göra något nytt här på bloggen tänkte jag börja göra en veckomatsedel till er varje vecka. Hoppas ni uppskattar det! Första veckomatsedeln ser ut så här - hoppas ni hittar något gott.
 
Måndag: Riktigt goda och smakrika italienska köttbullar i tomatsås.
 
 
Tisdag: Världens godaste torsk - torskrygg med färska örter.
 
 

Torsdag: Min favoritsoppa - minestronesoppa med parmesankräm.
 
 

Något gott efter maten: ljuvlig kladdkaka på 10 min!
 

Hoppas ni hittar något gott!
Malin

Har precis hittat din blogg och jag älskar den, såå mycket gott :) Gjorde själv veckomatsedel förra veckan av dina recept. Gillar att laga mat men har så svårt att komma på recept så din blogg är toppen! //Malin

Svar: Vad glad jag blir. Kul att höra! :-) Kram
ljuvligmat.blogg.se

Nickan

Mycket bra Madelene!! Slipper jag skicka sms haha!
Vilken dag ska vi komma?

Svar: Haha, vettifan det du!
ljuvligmat.blogg.se

Sara på Vardag.nu

Härligt men matsedel, jag gillar!

Svar: Goodie! :-)
ljuvligmat.blogg.se

Lena Bratt

Ja det gillar jag :o)

Svar: Vad kul! :)
ljuvligmat.blogg.se

Mårtenssons kök

Ja vi tycker ju om veckomatsedlar, det är ett bra sätt att ta fram gamla goda recept som ligger i arkivet och påminna om, samtidigt som det underlättar i vardagslivet.

Svar: Visst är det så. :)
ljuvligmat.blogg.se