Köttfärssoppa med tacosmak

Tacos gillar väl dom allra flesta! Testa att göra en köttfärssoppa med tacosmak nästa gång istället för den vanliga tacosen. Gott och värmande nu när hösten närmar sig. Denna soppan har jag lagt in tidigare, men försvann då jag valde att flytta från FEMME förra året. Så här kommer den igen. Servera soppan med nachos och en klick gräddfil eller creme fraiche. 
 
KÖTTFÄRSSOPPA MED TACOSMAK:
4 port
 
400 gram nötfärs
4 potatisar
1 stor röd paprika
2 morötter
8-10 dl köttbuljong (vatten + tärning)
500 gram krossade tomater, gärna ekologisk
1 påse tacokrydda
salt och peppar efter smak
 
Skala potatis och morötter. Dela i lagom stora bitar. Hacka paprikan. Hetta upp en gryta med smör eller olja och stek färsen smulig. Tillsätt potatisen, morötter och paprika. Fräs ytterligare 2-3 min. Häll på buljongen, krossade tomater och tacokryddan. Låt puttra tills rotfrukterna är mjuka. Smaka av med salt och peppar. Servera med nachos och en klick gräddfil eller creme fraiche.
 
Smaklig spis!
 
bak och smak

Hej!
Tänkte bara säga att du verkligen har en jättefin blogg och att jag själv blir inspirerad av den! Är du sugen får du gärna kolla in min blogg http://www.bakochsmak.se så kanske vi kan inspirera varandra så vi utvecklas.

Ha en bra dag,
Bak och smak

Lisa Nyman

Låter väldigt gott!!

Frida

Mm supergott!

Annika

Åhh så mumsigt :D

Robex Lundgren

mums

Linn Strömberg

Åh detta måste jag testa!