Ceasarsallad

Ceasarsallad är en av mina favoriträtter och passar utmärkt i sommarvärmen med sin fräscha och goda smak. Massor med vitlök och en riktigt god parmesanost är hemligheten i den underbart goda dressingen. Denna gången hade jag inga sardeller hemma, så det fick bli en fuskvariant som blev minst lika god och dessutom mycket enklare att slänga ihop. Passa på att göra en riktigt god Ceasarsallad till middag dom kommande dagarna - 25 grader och strålande sol väntar! ;)
 
 
(ca 4 portioner)
4 färska kycklingfiléer
250 gram bacon
romansallad
hyvlad parmesanost
brödkrutonger
 
1,5 dl majonnäs (Hellmann's är godast!)
1 dl crème fraiche
1 dl vispgrädde
2 dl finriven parmesanost
2-4 pressade vitlöksklyftor
salt efter smak
 
Blanda alla ingredienser till dressingen. Kör några varv med en stavmixer så den blir slät och fluffig. Skölj och riv romansalladen i ganska stora bitar. Strimla baconet och knaperstek det i en stekpanna utan smör. Låt sedan baconet rinna av på ett hushållspapper. Stek eller grilla kycklingen (krydda med salt och peppar om du inte använder marinerad kyckling). Skiva kycklingfiléerna i lagom tunna skivor. Blanda lite av dressingen med romansalladen, toppa sedan med kyckling, bacon, hyvlad parmesanost och brödkrutonger.
 
 
 
 
Mamma

Ja den ser god ut! Ser jag framemot att få smaka! : )

Ella

Egentligen är jag proppmätt men oj så hungrig jag blev nu. Sparat ditt recept. Muuuums

Svar: Haha, gör det! Underbart gott. :)
ljuvligmat.blogg.se

Mårtenssons Kök

En absolut favoritsallad är detta, sältan passar extra fint i sommarvärmen!