Middagstips - vecka 49

Hoppas att ni har en bra första advent, nu är julen verkligen här och jag kan inget annat än att gilla det! Alldeles strax ska jag ställa mig och rulla köttbullar inför söndagens middag. Ikväll ska vi nämligen ha julmat hemma hos mina föräldrar och jag har lovat mamma att fixa köttbullarna. Hade tänkt testa ett nytt sätt att göra köttbullar på, nämligen i en långpanna (då det ska lagas så många, känns det lite smidigare!) och det har jag faktiskt aldrig testat innan. Återkommer med recept och resultat. Söndag betyder en ny veckomatsedel och här kommer den.
 
Måndag: En riktigt god asiatisk kycklingwok.
 
 
 
 
 

Torsdag: En mustig italiensk köttfärssås. 
 
 
Fredag: Min absoluta favorit paneng red curry med kyckling.
 

Något gott efter maten: Äppelpaj med marängtäcke.
 
 
Smaklig vecka!
Mamma

Vilken dag ska vi komma? : )

Erika

Jag brukar steka mina köttbullar i stekpanna några minuter först och sedan får de puttra klart i långpannan i ugnen. Perfekt resultat varje gång.

Härliga bilder på din matsedel. Man blir sugen att äta igen, fast det nyss var lunch...

Svar: Ditt knep låter mycket bättre faktiskt - än att steka dom i långpanna först sen i en stekpanna. Ska helt klart testa ditt sätt, då jag inte blev helt nöjd med långpanna först. :) Kram
ljuvligmat.blogg.se

Matilda

Ser galet gott ut!

Svar: Tack, tack.
ljuvligmat.blogg.se