Saftig chokladkaka

Ååååååhhhh, vilken god chokladkaka jag har bakat idag. Hittade den i en gammal tidning som min kära svärmor hade hemma. Så himla god! Ni måste testa den. ;) Enkel att slänga ihop är den också. Kakan kan bakas flera dagar i förväg och förvaras i kylen, ta sedan fram den en halvtimme före serveringen för maximal smak.
 
 
 
Kaka till 8 personer.
 
150 gram mjukt smör
3 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
5 msk kakao
2 ägg
1,5 dl vetemjöl
 
Sätt ugnen på 175 grader. Klä en avlång form med bakpapper. Mixa smör, socker, vaniljsocker och bakpulver ljust och krämigt i matberedaren. Mixa i kakaon. Tillsätt sedan äggen, ett i taget medan maskinen kör. Mixa sist i mjölet. Fyll formen med smeten och grädda i nedre delen av ugnen i 45-50 minuter. Kakan ska vara lite kladdig i mitten. (Jag hade inne min i 45 min, den blev perfekt). Låt kakan svalna i formen. (Kakan ska sjunka ihop lite i mitten). Lossa den kalla kakan från bakplåtspappret och fyll den med vispad grädde och dekorera med jordgubbar eller hallon.
 
 
Sååå himla gott!
Mamma

Oj vad god den ser ut Gittan, men du vikten hur blir det med den med allt det goda ni stoppar i er???? Hahahaha

Nathalie

Riktigt god ser den ut att vara! Mmmm vattnas i munnen!

Martina

Ser jätte gott ut! :D