Fläskfilé i sambal oelek

En smarrig och väldigt lättlagad maträtt som sköter sig själv i ugnen. Köttet blir riktigt mört när det får ligga och dra sig i såsen. Servera med klyftpotatis och grönsaker. Vill man så kan man pressa i en vitlöksklyfta i såsen också. Jag har ett liknande recept där jag brukar använda kycklingfiléer, där är det nämligen vitlök i. Det blir riktigt gott.

(2 personer)

1 st fläskfilé
2 dl creme fraiche
3 dl matlagningsgrädde
1/2 dl kinesisk soja
1/2 tsk sambal oelek

Skär köttet i 1/2 cm tjocka skivor. Lägg köttet i en smord form, salta och peppra. Rör ihop såsen och häll över köttet.

 
In i ugnen i 200 grader, i cirka 60 minuter.
 
 
Jag åt köttgrytan tillsammans med kokt broccoli och blomkål. Sluuurp! ;)
Mamma

Det ska jag ha imorgon!!!!!!! Tackar!!! Vi hade hamburgare och pommes idag, och det va inte fel. Tur Melvin han valla dig idag då efter allt gott! Hahaha

Nathalie

Mmm låter gott. Älskar den varianten med kyckling så då gillar jag nog detta med. Grym du är som häller i såsen samtidigt som du fotar:) Haha!

Nathalie

Mycket fin design här på sidan måste jag säga:)

Madde

TACK, fina Nattis! :)